Αναρωτιέμαι σε τι πλανήτη ζουν τα χαϊδεμένα, τα λαμπερά παιδιά της τηλεόρασης που φέρονται λες και ο κόσμος όλος είναι ένας καθρέφτης ή μάλλον ένα μόνιτορ που διαρκώς δείχνει την εικόνα τους.

Την Παρασκευή, ο Ηλίας Ψινάκης επισκέφθηκε το στούντιο του «Ομορφου κόσμου το πρωί» (Mega), όπου διεξήχθη μια ναζιάρικη συζήτηση περί αυνανισμού, δηλαδή για το θέμα που εκείνη την ώρα καίει τη μέση Ελληνίδα νοικοκυρά.
Ωστόσο, στην εκπομπή δεν δόθηκαν πρακτικές συμβουλές, π.χ., ποια εργαλεία της κουζίνας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ερωτική αυτοϊκανοποίηση ή ποια πρέπει να αποφεύγονται, όπως θα περίμενε κανείς ότι θα συνέβαινε σε ένα πρωινάδικο που σέβεται τον εαυτό του. Αντίθετα, ζητήθηκε από τις παρουσιάστριες να καταθέσουν την προσωπική τους εμπειρία, όμως αυτές παρέκαμψαν με αόριστες απαντήσεις την τολμηρή ερώτηση, π.χ. «εγώ ό,τι κάνω το κάνω με άποψη και στυλ».
Ούτε το θέμα ούτε η συζήτηση ήταν σοκαριστικά, δεν πρόσβαλλαν τα χρηστά πρωινά τηλεοπτικά μας ήθη: απλώς, όλο το κλίμα απέπνεε ναρκισσισμό και λαϊφστυλάτη κουταμάρα.
Δύο τάχα αντίπαλοι ή ανταγωνιστές συμφιλιώθηκαν σ’ αυτή την εκπομπή: ο κ. Ψινάκης και η Ευγενία Μανωλίδου που χόρεψαν το τανγκό της αγάπης, ενώ το βράδυ, στο φινάλε του «Ελλάδα έχεις ταλέντο» του ΑΝΤ1 η συμφιλίωση επισφραγίστηκε, αφού οι δύο αυτοί κριτές κάθισαν πλάι πλάι και όχι με τον γελαστό κ. Περρή ανάμεσά τους όπως συνέβαινε στα άλλα «λάιβ». Αν δεν καταλαβαίνετε την ιστορική σημασία αυτής της μετακίνησης, λυπάμαι, αλλά έχετε χάσει επεισόδια.
Πρώτο κάθισμα πίστα στον τελικό ήταν ο βουλευτής του ΛΑΟΣ, Αδωνις Γεωργιάδης, ενώ το θέαμα τίμησαν με την παρουσία τους στελέχη του καναλιού. Ακόμα και αν κάποιος τηλεθεατής δεν είχε πάρει είδηση τους επισήμους, η κάμερα προσηλωνόταν συχνά στα πρόσωπά τους, υπογραμμίζοντας έτσι τον «σπέσιαλ» χαρακτήρα της εκδήλωσης, όπως συμβαίνει και με τις γυμναστικές επιδείξεις των δημοτικών σχολείων.
Τι σημασία έχει το ποιος ήταν το φετινό ταλέντο; (Ο καλλικέλαδος Νίκος Γεώργας.) Οι κριτές ήταν οι πρωταγωνιστές (και οι επαγγελματικά κερδισμένοι) αυτού του σόου και οι μεταξύ τους αψιμαχίες οι μεγάλες στιγμές του.
Σοφτ σέξι υπονοούμενα από τον κ. Ψινάκη, τσιρίδια, νιαουρίσματα, πουριτανισμός και ατάκες στην αρχαία ελληνική από την κ. Μανωλίδου. Ευγενής και ουδέτερος ήταν ο παρουσιαστής, ο Χρήστος Φερεντίνος, που δεν επιδίωξε να κλέψει τη λάμψη των τριών κριτών.
Και μια που μιλάμε για σχολικές γυμναστικές επιδείξεις, ξεχάστε ό,τι ξέρατε, πάνω τα χεράκια, κάτω τα χεράκια, παιδικά τραγουδάκια. Τώρα οι επιδείξεις αυτές θυμίζουν τηλεοπτικό σόου: επαγγελματική χορογραφία, ποπ και λάτιν μουσική, άγουρα κορμάκια που λικνίζονται με κωμική λαγνεία ή παχουλή αδεξιότητα, μακιγιαρισμένα μουτράκια... μόνο ένας Ψινάκης, μια Ρούλα, μια Ευγενία λείπουν απ’ αυτό το θέαμα που με παιδική φωνούλα κραυγάζει «εικόνα σου είμαι, τηλεόραση, και σου μοιάζω!»


(KAΘΗΜΕΡΙΝΗ, "Εικονογράφημα", 10-6-2010)

0 Responses to "Εικόνα σου είμαι, τηλεόραση..."

Δημοσίευση σχολίου