Πολλή στάχτη, πολλή μαυρίλα, πολλή ζέστη, επιτρέψτε μου να σας αφηγηθώ μια αστεία τηλεοπτική ιστορία -και από αύριο επιστρέφουμε στην επικαιρότητα.
Τον Ιούνιο του 1977, το βρετανικό κανάλι Anglia TV πρόβαλε ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Εναλλακτική Λύση 3», στη σειρά «Science Report». Ο παρουσιαστής εξήγησε ότι το αρχικό θέμα της εκπομπής ήταν η «διαρροή εγκεφάλων», δηλαδή οι Βρετανοί επιστήμονες που εγκαταλείπουν τη χώρα για να εργαστούν με καλύτερους όρους στο εξωτερικό. Κατά την προετοιμασία της εκπομπής, οι ερευνητές έμαθαν ότι πολλοί από τους επιστήμονες των οποίων αναζητούσαν τα ίχνη δεν είχαν απλώς φύγει από τη Βρετανία, αλλά είχαν χαθεί από προσώπου γης.
Τελικά οι ρεπόρτερ ανακάλυψαν ότι επρόκειτο για μια μεγάλη παγκόσμια συνωμοσία που έφτανε μέχρι τα ανώτατα κλιμάκια της αμερικανικής και της σοβιετικής κυβέρνησης. Φαίνεται ότι, κατά τη δεκαετία του ’50, κάποιοι κορυφαίοι επιστήμονες προέβλεψαν ότι η Γη, εξαιτίας των ανθρώπινων επεμβάσεων στη Φύση, θα αντιμετώπιζε μια αναπόφευκτη περιβαλλοντική καταστροφή που θα οδηγούσε στη σχεδόν πλήρη εξαφάνιση του ανθρώπινου είδους. Ετσι, οι κυβερνήσεις είχαν μόνον τρεις επιλογές, τις ακόλουθες:
Λύση 1: να μειώσουν δραστικά τον πληθυσμό της Γης.
Λύση 2: να κατασκευάσουν μεγάλα υπόγεια καταφύγια όπου θα παρέμεναν οι αξιωματούχοι των κυβερνήσεων μέχρι να περάσει η μπόρα.
Λύση 3: να φτιάξουν μια «Κιβωτό του Νώε» με τους καλύτερους και εξυπνότερους Γήινους και να τη στείλουν σε κάποιον άλλο πλανήτη, κατά προτίμηση στον Αρη.
Λόγω της κρισιμότητας της κατάστασης, οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ και της Σοβιετικής Ενωσης ξέχασαν τον Ψυχρό Πόλεμο και συνεργάστηκαν για την υλοποίηση της Λύσης 3.
Παρουσιάζοντας συνεντεύξεις από υποτιθέμενους αστροναύτες και επιστήμονες, το ντοκιμαντέρ εξηγούσε ότι οι Αμερικανοί και οι Σοβιετικοί έχουν φτάσει στον Αρη από το 1961, ότι το Διαστημικό Πρόγραμμα Απόλλων δεν ήταν παρά ένα παραπέτασμα καπνού για να μην πονηρευτούν οι λαοί από τα πολυάριθμα διαστημικά ταξίδια της NASA και ότι οι αγνοούμενοι Βρετανοί επιστήμονες έχουν απαχθεί και τώρα εργάζονται στον Αρη.
Το κανάλι δέχτηκε πάμπολλα τηλεφωνήματα τηλεθεατών που είχαν χάψει το παραμύθι. Ομως, αν κάποιος πρόσεχε θα υποψιαζόταν ότι κάποιο λάκκο είχε η φάβα, καθώς η ημερομηνία πλάι στο κοπιράιτ της εκπομπής ήταν η 1η Απριλίου.
Ακόμα και όταν οι παραγωγοί της εκπομπής ανακοίνωσαν ότι επρόκειτο περί φάρσας, πολλοί αρνήθηκαν να το πιστέψουν. Μέχρι και σήμερα κάποιοι λίγοι επιμένουν ότι η «Εναλλακτική Λύση 3» είναι αληθινή και ότι η εκπομπή ήταν ενταγμένη σε μια παγκόσμια εκστρατεία παραπληροφόρησης. Υποστηρίζουν ότι η κρυφή παγκόσμια κυβέρνηση χαρακτήρισε τον εποικισμό του Αρη φάρσα, ώστε κανείς να μην υποψιαστεί ότι αυτή είναι η φρικτή αλήθεια.
Στην ελληνική τηλεόραση, ιδίως στις εκπομπές του Κώστα Χαρδαβέλλα και της Αννας Δρούζα, έχουν διατυπωθεί αρκετές βαρύγδουπες θεωρίες περί εξωγήινων, όχι όμως σαν φάρσες για να γελάσουμε αλλά σαν ενδεχόμενα που πρέπει να τα εξετάσουμε σοβαρά, μια που εκεί όπου σταματάει το χιούμορ αρχίζει η γελοιότητα.

(KAΘΗΜΕΡΙΝΗ, "Εικονογράφημα")

0 Responses to "Μια έξυπνη φάρσα (5-7-07)"

Δημοσίευση σχολίου