«Η Μαντόνα επέστρεψε στον κόσμο των σινγκλς», ακούω το Σάββατο βράδυ στο δελτίο του Alpha.

Bρε τη Μαντόνα, σκέφτομαι, έβγαλε σινγκλάκι, δηλαδή σιντί με ένα τραγούδι, όμως η είδηση δεν αφορά την καλλιτεχνική δραστηριότητα της κυρίας, αλλά το διαζύγιό της από τον Γκάι Ρίτσι. Η διάσημη σταρ δεν είναι πια παντρεμένη, αλλά διαζευγμένη και ανήκει στον κόσμο των ελεύθερων, των singles. Oσοι ενδιαφερόμενοι προσέλθετε, μόνο σοβαρές προτάσεις θα ληφθούν υπόψη.
Ακόμα και η θεια μας η Αμερσούδα, που πέντε στρινγκ φορεί και δεν ξέρει αγγλικά, έχει ακούσει τόσες πολλές φορές από την τηλεόραση αυτή τη λέξη, που ξέρει τι σημαίνει να σου έχει μείνει σινγκλ το κορίτσι στο ράφι.
Μπορεί το παιδί να είναι σινγκλ και αδιόριστο, ίσως όμως να κρύβει μέσα του κάτι που θα το βοηθήσει να απογειωθεί. Αν έχει καλή φωνούλα και εμφάνιση, μπορεί να δοκιμάσει την τύχη του όχι στο Τεστ Δεξιοτήτων του ΑΣΕΠ μαζί με άλλους 170.000 υποψήφιους, αλλά σε κάποιο τάλεντ σόου, όπως στο «Χ-Factor» (ΑΝΤ1), όπου την προηγούμενη εβδομάδα ένα μέλος της κριτικής επιτροπής έδωσε σε έναν κάπως συνεσταλμένο νεαρό τραγουδιστή την ακόλουθη συμβουλή: «Εχεις ένα σταριλίκι μέσα σου. Βγάλ’ το!»
Σε ένα παλαιότερο τάλεντ σόου, το «Pop Stars» του Μega, κάποιος κριτής είχε πει σε μια επίδοξη σταρ που η εμφάνιση και το κούνημά της θύμιζε σκυλάδικο: «Πέταξε τη νύχτα από πάνω σου!» Δηλαδή, γίνε πιο νεανική, πιο ποπ, πιο ανάλαφρη, ξέχνα τον νταλκά και φέρε στην επιφάνεια το «ουάου».
Ο τρόπος που χειριζόμαστε τη γλώσσα φανερώνει πολλά όχι μόνο για τα μεμονωμένα άτομα, αλλά και για τα ήθη και τις αξίες των καιρών. Η «λαϊκή γλώσσα», η γλώσσα των λαϊκών ανθρώπων, δεν παραμένει αγνή και ατόφια αλλά συχνά μιμείται το βαρύγδουπο ύφος των παραθυράτων πολιτικών και των κάθε λογής τηλεστάρ. Π.χ., πριν από λίγες ημέρες προβλήθηκε σε ένα ιδιωτικό κανάλι ένα ρεπορτάζ για τα Ζωνιανά, για το πώς νιώθουν οι κάτοικοί τους τώρα που έχει καταλαγιάσει ο θόρυβος για τις χασιφοφυτείες και τα πιστολίδια. Οι ντόπιοι μίλησαν με παράπονο για τα ΜΜΕ που, κατά τη γνώμη τους, έδωσαν μια διαστρεβλωμένη εικόνα της πραγματικότητας: «Παρουσιάσανε το χωριό μας σαν μια φωλιά αγρίων, σαν μια φωλιά ανθρώπων που παραπέμπει σε άλλες εποχές».
Μα ποιες είναι αυτές οι «άλλες εποχές»; Συνήθως στις πολιτικές συζητήσεις οι «άλλες» είναι οι ανώμαλες, οι αντιδημοκρατικές εποχές, όπως ήταν τα χρόνια της δικτατορίας, αλλά τι σχέση έχουν αυτές με ένα χωριό της Κρήτης;
Ας μην γκρινιάζουμε. Ακόμα και με τις ελληνικούρες ή τις αμερικανικούρες της, που έχουν αντικαταστήσει τα παλιά «γαλλικούλια» μας, η καθημερινή γλώσσα δεν έχει αποστεωθεί ενώ αρκετές φορές μας ξαφνιάζει - και όχι πάντα δυσάρεστα.
Αραγε η κρίση θα φέρει στη μόδα κάποιες ξεχασμένες λέξεις, όπως ήταν οι κατοχικοί (αλλά βιολογικοί, «βιολογικότατοι») ρεβιθοκεφτέδες, το κανόνι, το λουκέτο, τη στάση πληρωμών, το ενοικιοστάσιο; Η κρίση παραπέμπει σε άλλες εποχές, στον κόσμο των τζόμπλες, των χόμλες, των σινγκλς εξ ανάγκης και όχι εκ πεποιθήσεως, ενώ όλα δείχνουν ότι και το «σταριλίκι» είναι ένα διαβατήριο που λήγει πολύ γρήγορα.

(ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, “Εικονογράφημα”, 27-11-2008)

0 Responses to "Αν είσαι σινγκλ, διάβαινε (27-11-08)"

Δημοσίευση σχολίου