11:39 π.μ.
Πόσο αλλιώτικος θα τους
φαίνεται ο κόσμος στη μετα-ριάλιτι εποχή;
Την περασμένη Κυριακή και
ύστερα από τέσσερις μήνες εθελοντικού εγκλεισμού σε ένα σπίτι-στούντιο, οι
παίχτες του «Βig
Brother»» επέστρεψαν στον αληθινό κόσμο. Οχι βέβαια και οι 16 που συμμετείχαν
αρχικά στο ριάλιτι, αλλά οι τέσσερις φιναλίστ που διεκδίκησαν το χρηματικό
έπαθλο. Ας προσπαθήσουμε να μπούμε στη θέση τους και να αναλογιστούμε τι
καινούργιο θα παρατηρήσουν, πόσο διαφορετικός θα τους φανεί ο κόσμος που θα
αντικρίσουν σε σχέση με ό,τι άφησαν πίσω τους στις αρχές του φθινοπώρου.
Οσοι κατοικούν στην Αθήνα θα μάθουν ότι ο δήμαρχος της
πόλης τους δεν είναι πλέον ο Νικήτας Κακλαμάνης αλλά ο κ. Καμίνης και ότι στο
τάλεντ σόου που λέγεται «Δημοτικό Συμβούλιο» συμμετέχει και ο Ηλίας Ψινάκης,
αλλά κι ένας κύριος που συνηθίζει να υψώνει το χέρι του σε φασιστικό
χαιρετισμό. Θα μάθουν επίσης ότι κάτι γίνεται εκεί κάτω στην Αίγυπτο, καθώς και
ότι στην τηλεόραση παίζεται με επιτυχία ένα «Νησί» που ΔΕΝ είναι η Μύκονος.
Αν επιχειρήσουν να χρησιμοποιήσουν το μετρό ή κάποιο άλλο
μέσο μαζικής μεταφοράς, θα διαπιστώσουν ότι πρέπει να πληρώσουν 40% περισσότερο
για τη διαδρομή των 90 λεπτών. Αν πάλι ρωτήσουν για τα δρομολόγια των τρένων
προς τη Δυτική Πελοπόννησο, θα ακούσουν ότι αυτά καταργήθηκαν ως ζημιογόνα –αν
και στους «μικρούς ήρωες της καθημερινότητάς μας» δεν ταιριάζουν τέτοιου είδους
ταπεινές μετακινήσεις. Και αν χρησιμοποιούουν καρτοκινητό, με θλίψη θα
διαπιστώσουν ότι οι μονάδες πέφτουν με αστρική ταχύτητα.
Αν χρειαστούν κάποιο φάρμακο (αχρείαστο να ‘ναι), θα διαπιστώσουν
ότι το φαρμακείο της γειτονιάς τους είναι κλειστό και ότι θα πρέπει να στηθούν
στην ουρά σε κάποιο από τα εφημερεύοντα. Αν έχουν τη συνήθεια να διαβάζουν
εφημερίδες, έστω κρεμασμένες στο περίπτερο, θα ανακαλύψουν ότι κάποιες δεν
εκδίδονται πια. Περπατώντας στη γειτονιά τους, θα παρατηρήσουν ότι και άλλα
καταστήματα έχουν βάλει λουκέτο. Οσο για το κάπνισμα στα μπαρ, θα μάθουν ότι τα
τασάκια έφυγαν, ξαναγύρισαν και τώρα βρίσκονται σε μια κατάσταση μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας.
Τσιμπημένες θα βρουν οι φιναλίστ τις τιμές στα σούπερ μάρκετ και φουσκωμένο το
λογαριασμό της ΔΕΗ, αλλά θα παρηγορηθούν ανακαλύπτοντας ότι μπορούν να
αγοράσουν πιο φτηνό καφέ και τυρόπιτα στο χέρι. Οι άνεργοι φίλοι τους θα είναι
περισσότεροι από ό,τι τον Σεπτέμβριο, ενώ είναι άγνωστο αν η αναγνωρισιμότητα
που κατέκτησαν ως παίχτες θα προστεθεί στα επαγγελματικά προσόντα τους.
Ομως το μεγαλύτερο σοκ θα είναι η επίγνωση ότι οι ίδιοι δεν
αποτελούν πια το κέντρο του σύμπαντος. Η αγαπημένη τους Ρούλα δεν θα τους
μιλάει πια κάθε Κυριακή και το φαν κλαμπ τους θα φυλλορροεί. Ενώ το κλάμα που
έριχναν μες στο σπίτι δεν περνούσε απαρατήρητο, τώρα κανείς δεν νοιάζεται για
το αν κλαίνε, σκούζουν ή γελάνε. Οσο ήταν έγκλειστοι, τα συναισθήματά τους, οι
φιλίες και οι τσακωμοί τους προβάλλονταν σε πρώτο πλάνο από τον Alpha και συχνά
αναπαράγονταν στα πρωινάδικα και τα μεσημεριανάδικα, όμως τώρα κανείς δεν
νοιάζεται για τoυς καημούς και τα νάζια τους.
Τους περιμένουν όμως και μεγάλες χαρές, όπως το άνοιγμα των
κλειστών επαγγελμάτων, ο φράχτης στον Έβρο και το πιστοποιητικό ενεργειακής
απόδοσης κτιρίων. Και όταν θα τους ρωτούν τι δουλειά κάνουν,
θα μπορούν να απαντούν με καμάρι «πρώην παίχτης ριάλιτι».
(ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ένθετο tv, 6/2/2011)

0 Responses to "Tι βλέπουν τα παιδιά του «Big Brother»"
Δημοσίευση σχολίου