Πρώτη
ημέρα των Πανελληνίων Εξετάσεων η χθεσινή, όμως τα τηλεοπτικά βλέμματα δεν
ήταν στραμμένα στα εξεταστικά κέντρα, αλλά στο Βελιγράδι, στις εξετάσεις της
Ελλάδας στον ημιτελικό της Eurovision. Η αγωνία για τις επιδόσεις της
Καλομοίρας κατάπιε την αγωνία των περίπου 96.000 υποψηφίων και των
οικογενειών τους.
Ενα
άτυπο δικαστήριο στήθηκε χθες στο «Κάθε μέρα καλημέρα» (Star), με
κατηγορούμενο τον Σέρβο σκηνοθέτη που μας χαντάκωσε στην πρόβα τζενεράλε και,
αντί να αναδείξει τα χορογραφικά μας ευρήματα, περιορίστηκε σε γενικά πλάνα
που αδικούσαν την Καλομοίρα. Επίσης εξαφάνισε το γιγάντιο βιβλίο που ανοίγει
και βγαίνει μια λουλουδιασμένη καρδιά μέσα στην οποία τρυπώνει και σείεται
και λυγιέται η Καλομοίρα που η φιλομάθειά της δεν ανταμείφθηκε σκηνοθετικά.
Φαίνεται
ότι οι ξένοι θέλουν το κακό μας, γιατί την ίδια μαύρη οπτική μοίρα είχε
πέρυσι η καρδιά που σχηματιζόταν με κορδέλες στο τραγούδι του Σαρμπέλ.
Επιπλέον, λέγεται ότι ο σκηνοθέτης εξαφάνισε τα δύο ποτάμια που ρέουν κάτω
από την καρδιά και τα οποία ενώνονται σε ένα.
Τρεις
ενστάσεις υπέβαλε η ελληνική αντιπροσωπεία στους Σέρβους οργανωτές, αλλά και
οι τρεις απορρίφθηκαν, όπως καταγγέλλει το «Πολύ μπλα μπλα» (Alter): να
τονιστεί η τούμπα που κάνει ένας χορευτής, να μη φαίνεται σκοτεινή η
τραγουδίστρια, και, τέλος, να αναδειχτεί η κίνηση των γοφών της.
Συμβουλές
για τους τηλεψηφοφόρους της Eurovision δίνει την ίδια ώρα το «Κους Κους»
(Alpha). Eδώ δεν ψηφίζουμε ό,τι μας αρέσει, αλλά ό,τι εξυπηρετεί τον στόχο να
συμπεριληφθεί η Καλομοίρα στη δεκάδα που θα φτάσει στον τελικό. Ετσι, οι
συντελεστές της εκπομπής έγραψαν σε έναν πίνακα τα ονόματα των 19 χωρών του
ημιτελικού και πλάι σε κάθε χώρα πρόσθεταν ένα πονηρό ΝΑΙ ή ένα ηχηρό ΟΧΙ,
αντάξιο με αυτό που βροντοφώναξαν οι πρόγονοί μας το ’40, στα βουνά της
Αλβανίας. «Ναι» δίνουμε σε κάθε χώρα που δεν απειλεί να μας εκτοπίσει από τη
δεκάδα, ενώ το «όχι» υπαγορεύεται από δύο κριτήρια, την εκδικητικότητα και τη
σκοπιμότητα. Με το «όχι» τιμωρούμε τις χώρες που δεν μας ψήφιζαν στο
παρελθόν, αλλά και αποκλείουμε τις ισχυρές συμμετοχές, τις χώρες που «μας
απειλούν». Το αντίστροφο δεν ισχύει, δηλαδή δεν δείχνουμε την ευγνωμοσύνη μας
προς τις χώρες που παλιότερα μας ψήφιζαν, εφόσον αυτές θεωρούνται φαβορί,
δηλαδή επικίνδυνες. Αυτή είναι η έξυπνη, η εθνική ψήφος!
Ακόμα
και στα παιδιά δίνει συμβουλές το πάνελ της εκπομπής, δηλαδή να μην
παρασυρθούν από τα φανταχτερά κοστούμια και να μην ψηφίσουν τη γαλοπούλα και
τα γαλιά της Ιρλανδίας, που επιπλέον είναι και φιλοσκοπιανά!
Ωστόσο,
μερικές φορές το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται. Η Ελλάδα δεν κινδυνεύει
από τα τέσσερα-πέντε φαβορί, που έτσι και αλλιώς θα συμπεριληφθούν στη
δεκάδα, αλλά από τα αουτσάιντερ και, επομένως, αυτά δεν θα έπρεπε να
ψηφίσουμε. Και αν υποθέσουμε ότι δεν είμαστε ο μοναδικός έξυπνος λαός στην
Ευρώπη και ότι και άλλοι ψηφίζουν με την ίδια διεστραμμένη λογική;
Εξυπνος
καταναλωτής, συν έξυπνος euro-ψηφοφόρος, συν έξυπνος τηλεθεατής, ίσον έξυπνος
πολίτης. Αυτή είναι η εξίσωση του παραλογισμού, που δυστυχώς δεν είναι μόνον
τηλεοπτικός.
(KAΘΗΜΕΡΙΝΗ,
“Εικονογράφημα”)
|
0 Responses to "Η έξυπνη ψήφος (21-5-08)"
Δημοσίευση σχολίου