12:47 μ.μ.
Αντί
για «πάμε πλατεία», «πάμε στούντιο» λένε οι πολιτικοί, αφού το debate είναι το
κορυφαίο γεγονός της προεκλογικής περιόδου.
Ενώ γράφονται αυτές οι γραμμές, συνεχίζονται οι
διαβουλεύσεις μεταξύ των κομμάτων για τη μορφή του debate, το οποίο δεν ξέρουμε
αν θα είναι αμερικανικού, γαλλικού ή μεσογειακού τύπου, αν θα είναι ένα ή
περισσότερα, αν θα συμμετέχουν και δημοσιογράφοι του γραπτού Τύπου κ.λπ. Ας μας
επιτραπεί να διατυπώσουμε κι εμείς μια πρόταση: αντί να πονοκεφαλιάζουμε για το
τι είδους debate θέλουμε, ας μεταφερθούν οι πολιτικοί στα στούντιο όπου
γυρίζονται δημοφιλή σόου και σίριαλ και ας διεξαχθούν εκεί μονοθεματικές ή
πολυθεματικές συζητήσεις ανάλογα με το και το χαρακτήρα κάθε εκπομπής.
Πρωτοπόρος σ’ αυτή τη μορφή επικοινωνίας με το
λαό στάθηκε ο νομάρχης Θεσσαλονίκης που πέρυσι υποδύθηκε τον εαυτό του στο
σίριαλ του ΑΝΤ1 «Λόλα». Γιατί λοιπόν οι
πρώην και οι επίδοξοι υπουργοί Παιδείας να μην επισκεφθούν το εικονικό σχολείο
του «Λάκη του γλυκούλη» και να μη συζητήσουν με τον Πέτρο Φιλιππίδη τα
προβλήματα του εργαζόμενου (και παντρεμένου και πολύτεκνου και κερατωμένου)
μαθητή;
Το θέμα του παγώματος ή μη των μισθών και των
συντάξεων μπορεί να συζητηθεί στην εκπομπή μαγειρικής «Νηστικό αρκούδι» της ΕΤ1 με συντονιστή τον Δημήτρη
Σταρόβα ενώ η «Πύλη του ανεξήγητου»
είναι το ιδανικό πεδίο για να διαλευκανθούν τα μυστήρια της Siemens, των
τηλεφωνικών υποκλοπών, της Κούφιας Γης και των άδειων ταμείων. Επίσης τα
κόμματα μπορούν να επιδείξουν τις ικανότητές τους να μαγειρεύουν τα νούμερα της
ανεργίας συμμετέχοντας σε ριάλιτι μαγειρικής, όπως τα «Εφιάλτης στην κουζίνα» και «Love bites».
Τα
ζητήματα της διαφάνειας και των «καθαρών ψηφοδελτίων» μπορούν να συζητηθούν στο
ριάλιτι του ΣΚΑΪ «Αστραφτερά σπίτια», όπου δύο δυναμικές κυρίες μετατρέπουν και
το χειρότερο αχούρι σε αντισηπτικό θάλαμο. Η «Πολυκατοικία» ή οποιοδήποτε άλλο
σίριαλ συγκατοίκησης προσφέρεται για να αναδειχτούν θέματα όπως οι μετεκλογικές
συμμαχίες και η αυτοδυναμία.
Και
οι ωραίες θέλουν σταυρό προτίμησης, μας υπενθυμίζουν κάποια κανάλια που
παρουσιάζουν τις «λίστες της ομορφιάς», δηλαδή τις ξανθιές και λυγερόκορμες
υποψήφιες βουλευτίνες σε όλη την επικράτεια. Θα έπρεπε, λοιπόν, να γίνει ένα
ειδικό debate με τίτλο «Vouli’s Next Top Model» με κριτική
επιτροπή που θα απαρτίζεται από στυλίστες και πανελίστες των κουτσομπολίστικων
εκπομπών.
Ισως σε ορισμένες εκπομπές χρειαστεί να γίνουν
μερικές τροποποιήσεις ώστε να εναρμονιστούν με το προεκλογικό κλίμα. Για
παράδειγμα, η εκπομπή ζαχαροπλαστικής του Στέλιου Παρλιάρου μπορεί να περιλάβει
ένα έκτακτο επεισόδιο με τίτλο «Πικρές
αλχημείες» στο οποίο να συζητηθούν το Ασφαλιστικό και τα όρια ηλικίας για
συνταξιοδότηση των γυναικών ενώ στο «Χ-treme makeover: Greece edition» θα
αναπτυχθούν θέματα όπως το νέο χωροταξικό και η αναδάσωση των καμένων εκτάσεων.
Στο
«Ταξιδεύοντας» με τη Μάγια Τσόκλη θα μάθουμε πώς η Ελλάδα μπορεί να γίνει «η
Δανία του νότου», όπως την οραματίστηκε ο κ. Παπανδρέου στην ομιλία του στη
ΔΕΘ, ενώ η «πράσινη ανάπτυξη» θα ανατεθεί στην «Αθλητική Κυριακή», με συντονιστή
έναν έμπειρο σχολιαστή για τα θέματα Παναθηναϊκού, τον Νίκο Καρούλια.
Τέλος,
τα ζητήματα της αριστεράς θα μπορούσαν να συζητηθούν στο τοκ σόου «Ανατροπή»
του Γιάννη Πρετεντέρη, στο οποίο οι εκπρόσωποι των αριστερών κομμάτων και
σχηματισμών θα μας αναπτύξουν το πώς θα επιτευχθεί η «αντίσταση-ρήξη-ανατροπή»,
την οποία φαίνεται ότι όλα τα κόμματα ευαγγελίζονται.
(Καθημερινή,
περιοδικό TV, 20/9/2009)
0 Responses to "Debate για όλα τα γούστα (2009)"
Δημοσίευση σχολίου